Blijf op de hoogte van HEERLIJK nieuws en acties.
Al eerder werd door een grote keten een mega PR stunt uitgehaald. Zo haalde textielketen Zeeman een stunt uit tijdens de Amsterdam International Fashion Week. Het bedrijf had zich ingeschreven onder de naam FRANK en ontwikkelde zo een show. Pas aan het einde van de modeshow kwam de onthulling dat de kleding afkomstig was van het merk Zeeman. Nu ook een grote PR stunt in de culinaire branche. Lidl in Zweden heeft tijdelijk een tweesterrenrestaurant geopend met de naam Dill. Het restaurant werd geopend zonder de vermelding dat dit een restaurant van Lidl was, met alleen Lidl-producten. De gasten wisten van niks en het restaurant zat volledig volgeboekt. Het eten werd bereid door tweesterrenchef Michael Wignall, hij runde het restaurant. Wignall vond het menu en de kookbereidingen erg interessant en wilde graag meewerken.
Het tijdelijke Lidl restaurant vond plaats in een voormalige garage, die omgebouwd en ingericht werd. Het Lidl restaurant onder de naam Dill is in totaal drie weken open geweest en heeft drie weken lang helemaal vol gezeten. De gasten betaalde voor een negen gangen proefmenu € 58,- en kregen onder andere zalm chips, vloeibare olijven en appeltaart ‘rocks’ bevroren met vloeibare stikstof voorgeschoteld.
De grote stunt van Lidl met hun pop-upzaak bleef helaas niet geheim. Vlak voor het sluiten van het restaurant werd de stunt ontdekt door de Zweedse krant Aftonbladet.
Bekijk het filmpje hier: http://vimeo.com/76530307