Boska Holland introduceert drie consumentenlabels

Nieuws overzicht > Boska Holland introduceert drie consumentenlabels

Boska Holland, specialist in kaasgereedschappen, introduceert drie productlijnen speciaal voor consumenten. De Nederlandse marktleider speelt hiermee in op culinaire trends en wil de consument de vele mogelijkheden om van kaas te genieten laten ervaren.

Nieuwe productlijnen

De introductie van de consumentenlijn bestaat uit drie labels: Exclusive, Pure en Basics. Voor de Exclusive lijn wordt er gebruik gemaakt van bijzondere materialen, van stoer industrieel rvs tot natuurlijk leisteen en nog op Boska’s verlanglijstje, porselein. Dutch Design gaat hierin ook een belangrijke rol spelen. De Pure collectie bestaat uit kaastools met houten handvatten en klassieke vormgeving. Deze eerstgenoemde collecties zijn beschikbaar in de delicatesse-en kookwinkels. De Basics collectie staat voor functioneel en kwalitatief. “We denken niet in producten, maar in momenten en thema’s. Op welke momenten van de dag kun je van kaas genieten? Daar spelen we op in en dat maakt de variatiemogelijkheden eindeloos.” aldus Martijn Bos, eigenaar van familiebedrijf Boska Holland.

 
Since 1896
In 1896 smeedde Willem Bos voor het eerst een kaasboor in Bodegraven. Sindsdien heeft de familie Bos haar specialiteit gemaakt van de productie van kaasgerelateerde artikelen. In 1978 maakte Joop Bos de keuze om zich uitsluitend te richten op de kaaswereld en richtte hij Bos Kaasgereedschap op. Hij zorgde voor een uitgebreide productielijn van professioneel kaasgereedschap en winkelinrichting voor kaastoonbanken. Met de komst van achterkleinzoon Martijn Bos in het bedrijf, veranderde in 2002 de naam naar Boska Holland en werd het accent gelegd op export. HIer komt nu meer dan de helft van de omzet vandaan. Inmiddels is Boska marktleider op het gebied van professioneel kaasgereedschap. Martijn Bos is vastberaden te laten zien wat Boska nog meer in huis heeft. “Er zijn ontelbare manieren om de consument van kaas te laten genieten en wij bieden daar de juiste producten voor. Het is een familietraditie geworden, die we graag doorgeven.”, aldus Bos.


Boska Holland

Boska Holland is een traditioneel en innovatief familiebedrijf dat al sinds 1896 hart voor kaas heeft. Het bedrijf ontwikkelde zich gedurende vier generaties van smederij, ijzerwarenhandel en gereedschapfabrikant tot het huidige bedrijf. Boska Holland biedt nu het grootste assortiment hoogwaardig kaasgereedschap, verkrijgbaar in meer dan 75 landen. De producten worden in zes verschillende landen vervaardigd. Het bedrijf heeft 45 medewerkers in dienst.


Donderdag 17 maart 2011 - Bron: Horecabranche